Iklan

Lagi pokok tumbang akibat ribut di ibu negara 

Alfian Z.M. Tahir5 months ago13th May 2024Berita
Tanya sama pokok
Petugas Dewan Bandaraya Kuala Lumpur membersihkan serpihan pokok yang tumbang di Jalan Pinang di ibu negara petang ini.
Iklan

RIBUT petir petang tadi menyebabkan sebatang pokok di Jalan Pinang di Kuala Lumpur tumbang, menyebabkan kerosakan kepada beberapa kenderaan yang diletakkan di sepanjang jalan itu.

Tiada kemalangan jiwa atau kecederaan dilaporkan setakat ini kerana pihak berkuasa bergegas membersihkan jalan dan menilai kerosakan.

Kejadian ini berlaku hampir seminggu selepas sebatang pokok besar tumbang di Jalan Sultan Ismail yang meragut nyawa seorang lelaki berusia 47 tahun. Kejadian itu berlaku kira-kira 600 meter dari lokasi kejadian hari ini.

Imej yang dirakam oleh kamera trafik Kuala Lumpur Command and Control Centre (KLCCC), menunjukkan pokok yang tumbang, berhampiran Menara Prestige, menghalang semua lorong yang telah ditutup buat sementara waktu.

“Krew kami sedang membersihkan sisa pokok tumbang dan menguruskan di tapak yang terjejas.

“Kami menggesa pemandu dan orang ramai supaya berhati-hati dan mengelakkan kawasan ini sehingga keadaan kembali pulih,” kata jurucakap Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Selain pokok tumbang, banjir kilat turut dilaporkan berlaku di Jalan Awan Besar dan Lebuhraya KL-Seremban. – 13 Mei, 2024.

Iklan
Iklan