Iklan

DAP kutuk ugutan bunuh ke atas ahli Parlimen Seputeh

Alfian Z.M. Tahir5 months ago19th May 2024Berita
Roket
Setiausaha Agung DAP Anthony Loke berkata parti itu berdiri teguh di belakang Teresa Kok dan memuji polis atas tindakan pantasnya.– Gambar fail The Malaysian Insight, 19 Mei, 2024.
Iklan

DAP mengutuk ugutan bunuh terhadap ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok dan mendakwa keganasan seperti itu tidak mempunyai tempat dalam politik negara.

Setiausaha Agung Anthony Loke berkata DAP berdiri teguh di belakang Kok sebelum memuji polis atas tindakan pantasnya.

“Kami mengutuk ugutan bunuh terhadap naib presiden DAP Teresa Kok. Keganasan seperti itu tidak ada tempat di negara kami dan kami bersolidariti dengan Kok dalam perkara ini.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak polis atas tindakannya sebaik laporan dibuat,” katanya.

Kok hari ini dilaporkan menerima ugutan bunuh dalam surat yang dihantar ke rumahnya bersama dua butir peluru.

Dalam catatan Facebook, beliau berkata beliau menemui surat dan peluru di dalam peti suratnya malam semalam, dan membuat laporan kepada polis.

“Saya sedang memeriksa peti surat saya di kediaman saya malam tadi dan saya terjumpa satu sampul surat dengan sesuatu yang berat di dalamnya.

“Apabila saya membukanya, saya ternampak dua butir peluru dengan sekeping kertas dan tertulis di atasnya perkataan ‘C*b*ilu Cina?!!! Lu Akan Mati!!! TUNGGU!!!’,” tulisnya.

Ketua Polis Kuala Lumpur Rusdi Isa mengesahkan menerima laporan berkenaan, dalam satu kenyataan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan. – 19 Mei, 2024.

Iklan
Iklan